معرفی بهترین و جدیدترین روش های تبلیغات محیطی و رسانه ای

معرفی بهترین و جدیدترین روش های تبلیغات محیطی و رسانه ای

معرفی انواع روش های تبلیغات موثر اینترنتی و محیطی

راه حل های مختلفی وجود دارد که می توانید برای تبلیغات در فضای باز انجام دهید. در طول دوره های تبلیغاتی خود، زمانی که محصول جدیدی را راه اندازی می کنید، زمانی که شروع به ارائه خدمات در یک فروشگاه جدید می کنید، می توانید فضاهای تبلیغاتی مورد نیاز خود را تهیه کنید و به مشتریان بالقوه خود در مکان هایی که می خواهید برسید. شما از طریق تبلیغات به مشتریان خود نفوذ می کنید. در تبلیغات محیطی و یا مبلمان شهری روش هایی مانند ویدئو وال، نورپردازی ساختمان، بیلبورد و تلویزیون شهری بسیار تاثیرگذار هستند. به همین دلیل، در این مقاله سعی داریم به نقش آنها در تبلیغات محیطی و رسانه ای بپردازیم.

رقابت در بازار اقتصاد با تبلیغات محیطی و رسانه ای

در اقتصاد امروز، رقابت بنگاه ها بسیار شدید است. عدم موفقیت یک کسب و کار در تبلیغات در چنین محیطی ممکن است باعث از دست دادن سهم بازار شود. زیرا تبلیغات یک ابزار ارتباطی مهم در مناطق دارای این ویژگی است. تبلیغات به عنوان یک پل ارتباطی بسیار مهم بین مصرف کننده و تولید کننده عمل می کند. اما در نقطه ای که امروزه بازارهای اقتصادی به آن رسیده، فاصله بین تولیدکننده و مصرف کننده بیش از پیش افزایش یافته است. این دو حزب مهم از یکدیگر فاصله گرفته اند. این به دلیل ویژگی‌های بازار، رشد شرکت‌ها و محصولات آنها و همچنین انبوه تبلیغاتی است که با اینها همراه است. اکنون باید از تکنیک های مختلفی مانند ویدئو وال، نورپردازی ساختمان و تلویزیون شهری برای ارتباط با مصرف کننده استفاده کرد. در ادامه به معرفی روش های تبلیغاتی ذکر شده می پردازیم.

ویدئو وال چیست؟

ویدئو وال مجموعه بزرگی از نمایشگرهای الکترونیکی است که تصویر یا محتوای ویدیویی را برای جذب مشتریان بالقوه به کسب و کار شما طراحی می کند. معمولاً چندین دستگاه نمایشگر به راحتی در ناحیه مورد نظر کنار هم قرار می گیرند تا یک صفحه نمایش منطقی واحد را تشکیل دهند.

ویژگی های ویدئو وال

  • ویدئو وال با کارایی بالا و هزینه کم دوست هر کسب و کاری است.
  • بهترین راه برای تعامل با مشتری است.
  • به کسانی که در لابی هتل ها، بانک ها و بیمارستان ها منتظر هستند اطلاع رسانی می کند.
  • به مسافران در ایستگاه های اتوبوس و مترو اطلاعات لازم را می دهد.
تبلیغات محیطی و انواع آن
تبلیغات محیطی و انواع آن

مکانیسم ویدئو وال

در این گروه صفحه نمایش که به آن ویدئو وال می گوییم، علاوه بر قابلیت تک نمایشگر بودن از نظر تصاویر، می توان آن را به صورت همزمان در تصاویر مختلف در صفحه نمایش های مختلف ارائه کرد. راه حل های Video Wall کنترل و مدیریت محتوای نمایش داده شده بر روی صفحه نمایش را با نرم افزار دیجیتال ساینیج پشت آن بسیار ساده می کند.

رایج ترین کاربردهای ویدئو وال

به طور معمول ویدئو وال برای هتل‌ها، فرودگاه‌ها، مجتمع‌های ورزشی، بیمارستان‌ها، استودیوهای تلویزیونی، اتاق‌های نظارت و کنترل، فروشگاه‌ها و رستوران‌های زنجیره‌ای، بانک‌ها، دفاتر فروش و ساختمان‌های ستادی استفاده می‌شود. علاوه بر این، سیستم های فوق را می توان به روش های مختلفی با توجه به نیاز شما مورد استفاده قرار داد. رایج ترین کاربردها به شرح زیر هستند؛

  • تمام صفحه نمایش ها را می توان به عنوان یک صفحه نمایش استفاده کرد.
  • در صورت تمایل، هر صفحه می تواند به طور مستقل از یکدیگر تصویر متفاوت را نشان دهد.
  • امکان گروه بندی نمایشگرها در بین خود متناسب با نیازها و خواسته ها وجود دارد.

چرا ویدئو وال ؟

به طور کلی اگرچه راه حل های ویدئو وال به عنوان یک کالای سرمایه گذاری گران قیمت در نظر گرفته می شوند، اشتباه نیست اگر بگوییم که با توجه به راه حل هایی که ارائه می دهد، به عنوان یکی از مهم ترین موارد سرمایه گذاری که می توانید برای شرکت خود انجام دهید شناخته می شود. هنگام سرمایه گذاری بر روی آن، هرگز نباید فراموش کنیم که چیزی که می خریم فقط یک صفحه نمایش نیست و ما سرمایه گذاری خود را با خرید یک راه حل تکنولوژیکی بسیار موثر ارزیابی می کنیم. نکته مهمی که در اینجا باید بر آن تاکید شود این است که راه حل های ویدئو وال توسط سیستمی تغذیه می شوند که ارتباطات و مدیریت این جامعه و همچنین جامعه صفحه نمایش های تشکیل دهنده آن را فراهم می کند.

مزایای ویدئو وال

علاوه بر این، استفاده از ویدئو وال مزایای زیادی در تبلیغات محیطی و رسانه ای دارد؛

  • سهولت چیدمان را فراهم می کند؛
  • مزیت تراکم پیکسلی و کیفیت تصویر بالا را ارائه می نماید؛
  • ویدئو وال می تواند هر شکلی که شما بخواهید به خود بگیرد؛
  • مدیریت محتوا آسان است؛
  • تاثیر و درک پیام شما را افزایش می دهد.

ویدئو وال کجا استفاده می شود؟

سیستم های ویدئو وال در شرایط امروزی با فناوری هایی که ارائه می دهند مزایای بسیار خوبی را برای بسیاری از کسب و کارها فراهم می کند. از این نظر، اگرچه منطقه استفاده از آن بسیار گسترده بوده، اما بخش های اصلی استفاده از Video Wall به شرح زیر است؛

  • هتل ها
  • فرودگاه ها
  • مجموعه های ورزشی و استادیوم ها
  • بیمارستان ها
  • استودیوهای تلویزیونی
  • اتاق های نظارت و کنترل
  • فروشگاه ها و رستوران های زنجیره ای
  • بانک ها
  • دفاتر فروش
  • ساختمان های ستاد

به عنوان مثال؛ لابی برای هتل ها بسیار مهم است. مشتریان هتل زمان زیادی را در این منطقه می گذرانند. به لطف ویدئو وال، مشتریانی که در لابی هتل منتظر هستند می توانند اطلاعات دقیقی هم در مورد هتل و هم در مورد رویدادهایی که در هتل اتفاق می افتد به دست آورند. اطلاعاتی مانند وضعیت آب و هوا و مکان های دیدنی که در این صفحه نمایش داده می شود، اقامت مهمانان هتل را لذت بخش تر می کند. شما می توانید راه حل های Video Wall را به عنوان پنجره فناوری کسب و کار خود به مشتریان خود در نظر بگیرید. به لطف این پنجره ها، تأثیر و درک پیام های شما بسیار قوی تر از قبل خواهد شد.

روش نصب ویدئو وال

ویدئو وال ها را می توان بر روی پانل های متحرک یا روی دیوار برای نصب ثابت نصب کرد. هنگام انتخاب، ابتدا باید نحوه استفاده از آن را در نظر بگیرید. آیا از آن به عنوان یک تابلوی دیجیتال ساده استفاده می شود یا برای یک اتاق امنیتی به یک دیوار بزرگ در مقیاس بزرگ نیاز دارید؟ برنامه های مورد نیاز را می توان به حوزه های نظامی، امنیتی، خدمات آب و برق، خرده فروشی، آموزش، حمل و نقل، موزه ها، کارخانه ها، اتاق های کنفرانس و موارد دیگر گسترش داد. همچنین باید در نظر داشته باشید که چگونه در آینده از ویدئو وال استفاده خواهید کرد. آیا یک دیوار محکم در سطح پایه می تواند نیازهای شما را برآورده کند؟ آیا دیواری می خواهید که برای رفع نیازهای آینده شما انعطاف پذیری و مقیاس پذیری را ارائه دهد؟ برخی از ویدئو وال ها به طور خاص برای محیط های حساس 24 ساعته طراحی شده اند. اینها سیستم های قدرتمند با قابلیت های کنترل پیشرفته و افزونگی داخلی هستند.

قیمت و خرید انواع ویدئو وال صنعتی و تبلیغاتی
قیمت و خرید انواع ویدئو وال صنعتی و تبلیغاتی

نقش نورپردازی ساختمان در اهداف تبلیغاتی

نورپردازی ساختمان؛ یکی دیگر از زمینه های استفاده برای اهداف تبلیغاتی است. اگرچه این موضوع مفهومی غیر از روشنایی عمومی است، اما به طور کلی به عنوان روشنایی تعریف می شود. نورپردازی موضوعی است که شامل عناصر فنی و زیبایی است. در کاربرد خود از خواص مختلف منابع نور، لامپ ها، وسایل و تجهیزات روشنایی، انتقال نور و انعکاس اشیا و سطوح و بسیاری از اطلاعات و مطالعات علمی مشابه بهره می برد.
صنعت تولید تجهیزات نورپردازی و روشنایی الکتریکی همه ی تجهیزات مورد نیاز برای روشنایی را تولید می کند. تجهیزات تولید شده در نورپردازی ساختمان، لامپ ها، چراغ های جلو، لامپ ها و سایر تجهیزات جانبی، پانل ها و سیستم های اتوماسیون است که برق را به منبع نور تبدیل می کنند. موضوع روشنایی شهری که همان نورپردازی بیرون ساختمان است، در اینجا به عنوان موضوع طراحی نورپردازی مورد بحث قرار خواهد گرفت.

کمیت و کیفیت در نورپردازی ساختمان

روشنایی، با تعریفی که توسط کمیسیون بین المللی روشنایی (CIE) اتخاذ شده، اعمال نور است تا اطمینان حاصل شود که محیط و اشیا به درستی دیده می شوند. اساساً نورپردازی ساختمان که باعث می شود آنطور که باید به نظر برسد دارای دو بعد مهم کمی و کیفی است. مقدار روشنایی، تعیین سطح روشنایی مورد نیاز به عنوان یک مقدار عددی است. در این تعیین ماهیت کار انجام شده، زمان کار، سرعت و شرایط محیطی از عوامل مهم محسوب می شوند.

چرا باید از نورپردازی ساختمان استفاده شود؟

در ادراک بصری، داشتن نور کم در نورپردازی ساختمان کافی نیست. زیرا با انتخاب منابع نوری مختلف، سبک‌های نورپردازی، دستگاه‌های نورپردازی و طرح‌های مختلف نور، می‌توان سطوح روشنایی را به روش‌های بی‌شماری به دست آورد. با این حال، نکته مهم ایجاد نظمی است که به این سوال پاسخ دهد که با توجه به ویژگی های حجم های مورد استفاده، چه نوع نورپردازی باید باشد. در اینجا ویژگی هایی مانند رنگ نور (ساختار طیفی)، جهت آن، نرمی، سختی و شفافیت در نور به دست آمده نقش دارند. با افزایش تعداد لامپ ها، روشنایی افزایش می یابد؛ اما این بدان معنا نیست که نورپردازی به درستی انجام شده است. نور فضا را تعریف می کند و چشم انسان تحت تاثیر نور است. اضافات طراحی ساده می تواند اثربخشی هر ساختمان را افزایش داده و آن را به محیطی شادتر، سالم تر و پربارتر تبدیل کند.

تاثیر نورپردازی ساختمان

بیشترین تاثیر بر نور و طراحی از جهت گیری معماری و ارتفاع ساختمان هاست. دیگر عوامل کلیدی شامل ارتفاع سقف و پروفیل هایی است که بر در دسترس بودن نور روز در هر ساختمانی تأثیر می گذارد. جهت گیری طبیعی رو به جنوب، علاوه بر صفحات نازک کف، سقف های برآمده، پارتیشن های باز، نور قابل استفاده بیشتری را در ساختمان وارد می کند، بنابراین میزان روشنایی الکتریکی مورد استفاده در نورپردازی ساختمان را کاهش می دهد.

اهمیت نورپردازی ساختمان

نورپردازی ساختمان می تواند به ارزش بیشتر هر بنا کمک کند. نقش مهمی در معماری کلی یک ساختمان دارد. بهتر است چه به طور طبیعی و چه مصنوعی ساختمان و سازه خود را نورپردازی کنید. باید سعی کنید این کار را به درستی انجام دهید، زیرا نور به مردم این امکان را می دهد که زیبایی ساختمان های شما را ببینند و آنها را تحسین کنند. همچنین نورپردازی ارزش معماری را به هر ساختمان اضافه می کند. کارایی یکی دیگر از جنبه های مهمی است که معماران و طراحان داخلی باید آن را جدی بگیرند. یک الگوی نور بسیار کارآمد و نفس گیر ایجاد کنید. ساده ترین راه برای انجام این کار، جایگزینی لامپ های فلورسنت با لامپ های LED است، زیرا LED ها نسبت به سایر منابع روشنایی مقرون به صرفه تر هستند.

نقش تلویزیون شهری در تبلیغات محیطی و رسانه ای

انواع تلویزیون شهری به عنوان تابلوهای ال ای دی به دو صورت آفلاین و آنلاین کاربرد دارند. کیفیت بالای آنها موجب می شود که بتوان تبلیغات محیطی فیلم یا عکس را در ابعاد بزرگ به نمایش درآورد. اساس ساخت آن ماژول های ضد آب و مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش هستند که با رنگ و تراکم رزولوشن بالا بهترین تصویر را به مخاطب ارائه می کند. عوامل مختلفی بر کیفیت تصاویر این رسانه تاثیر دارند که به شرح برخی از آنها می پردازیم.

  • رزولوشن تصویر: در یک تعریف کلی به تعداد پیکسل های تلویزیون شهری رزولوشن تصویر می گویند. طبیعی است که با افزایش تعداد پیکسل ها کیفیت تصویر نیز بهتر می شود.
  • دات پیچ: به فاصله مرکز تا مرکز پیکسل ها دات پیچ می گویند. هر چه تراکم دات پیچ بیشتر باشد کیفیت تصاویر تلویزیون شهری کمتر می شود. هر چقدر میزان دات پیچ کمتر و تراکم پیکسل بیشتر شود تصویر بهتری حاصل می شود.
  • زاویه دید: یکی از عوامل مهم در نصب تلویزیون شهری انتخاب مکان مناسب برای آن است. بهتر است در مکانی نصب شود که از مقابل و از هر جهتی در مسیر رفت و آمد، زاویه دید کافی و مناسب داشته باشد .
  • شدت نور: نوردهی بهتر تلویزیون شهری به نوع LED های بکار رفته در آن بستگی دارد. هر چقدر LED محصول کیفیت بهتری داشته باشد نوردهی بهتری خواهد داشت .
تلویزیون شهری و کاربردهای آن در تبلیغات محیطی
تلویزیون شهری و کاربردهای آن در تبلیغات محیطی